tisdag 4 maj 2010

Det nyttiga sättet att vara onyttig

Jag har klarat av att jobba två dagar som hustomte, och det går rätt bra. Det är i och för sig ganska ensamt, gubbarna spelar kort med sina vanliga kompisar på frukost- och lunchrasten, och de två andra sommarjobbarna jag har pratat med äter inte frukost om inte mamma fixar, och de tycker att allt är förfärligt jobbigt.

Förövrigt är allt bra, förutom att jag har väldigt ont i fötterna av att gå hela dagarna i väl intrampade skor i storlek För stor. De gav mig ändå de minsta de hade.

Jag kom nyss hem, och gjorde mellanmål. En macka med mjukost och tomater, fil med kanel och ingefära, och en kopp te. Vid närmare eftertanke hällde jag lite basilika över mackan också. Och sedan fick jag idén att hälla lite solrosolja på. Solrosolja ska ju vara nyttigt. Och gott var det också. Det var inte förrän efteråt det slog mig att visst, solrosolja är nyttigt. Men det är relativt. Att vräka i sig olja är lika illa som att vräka i sig smör. Tur att jag försöker gå upp i vikt, och inte ner.

1 kommentar:

Dorion sa...

Hej
Var med i utlottningar och tävlingar i min blogg, eller läs om mina skönhetstips!
Länk: http://daredesign.se/blogg/#category6.